نحوه انتخاب تلفن VoIP مناسب

اولین اقدام برای انتخاب تلفن VoIP

قبل از هر اقدامی ، وقتی نوبت به انتخاب تلفن VoIP مناسب می رسد، باید بدانید که :

  • کسب و کار چگونه کار می کند؟
  • کاربران نهایی چه کسانی هستند؟
  • کاربران بر اساس نیازهای ارتباطی خود چگونه تقسیم می شوند؟
  • روزانه چند تماس ورودی و خروجی دارند ؟
  • بودجه خرید تلفن VoIp شما چقدر است ؟

پرسیدن این سوالات همگی نقش مهمی در پی بردن به نیازهای کسب و کار از نظر نوع تلفنی که ممکن است به آن نیاز داشته باشند، ایفا می کند. احتمالاً تلفن‌هایی وجود خواهد داشت که کل کسب و کار شما بتواند از یک مدل تلفن Voip استفاده کند اما در استفاده‌های کاربردی پیچیده تر، بسته به بخش ها یا حتی نقش هر کاربر در شرکت، ممکن است مدل متفاوتی از تلفن مورد نیاز باشد.

تلفن ویپ چیست

بودجه خرید تلفن Voip

داشتن ابزارهای ارتباطی مناسب در یک کسب و کار نقش بزرگی در بهره وری ایفا می کند.لذا باید تعیین کنید بودجه مناسب برای خرید تلفن چقدر هست این بودجه بندی نقش مهمی در انتخاب تلفن IP مناسب می‌تواند داشته باشد. 

این نکته را در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری روی یک سیستم تلفن VoIP به‌روز و قابل اعتماد می‌تواند از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری کند. هنگامی که بودجه درست تعیین می شود، به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که می توانید آنچه را که نیاز دارید، بدون صرف هزینه بیش از حد برای ویژگی های پیشرفته ای که ممکن است کسب و کارتان به آن نیاز نداشته باشد، به دست آورید. 

اما بودجه محدودتر به معنای راه‌حل یا امکانات کمتر موثر تلفن IP نیز نیست. حتی تلفن‌های IP معمولی نیز می‌توانند با ویژگی‌ها، خطوط و قابلیت‌هایی که یک کسب‌وکار برای بهره‌وری به آن نیاز دارد، مورد استفاده مفید واقع شود.
با این حال در زمانی که این مقاله منتشر می‌شود شما میتوانید بودجه خرید تلفن VoIP  به ازای هر دستگاه را  بین مبلغ ۴۰۰ هزار تومان تا ۸میلیون تومان درنظر بگیرید.

icon About
امروزه شاهد تنوع بسیار زیاد محصولات و خدمات هستیم و این به عنوان شروع یک رقابت بزرگ برای افرادی که در این حوزه ها فعالیت می کنند به حساب می‌آید.

ویژگی‌های تلفن VoIP

انتخاب تلفن VoIP می تواند بر اساس نوع و تعداد تماس‌های خارجی و داخلی کسب و کارها باشد، این دیدگاه مشخص می کند که تلفن های IP لازم است به چه ویژگی هایی نیاز داشته باشند. 

اگر تماس خارجی زیادی دارید باید این ویژگی‌های مدنظر شما باشد:

توانایی پاسخگویی در برابر حجم تماس بالا ،قابلیت رجیستر کردن اکانت‌های SIP ، تعداد لاین‌ها ، پیچیدگی تماس‌ها، برنامه‌های افزودنی و موارد دیگر  که در این روند تأثیر می‌گذارد.

سازمان‌هایی که ارتباطات داخلی بالایی دارند ممکن است به دستگاه‌هایی نیاز داشته باشند که شامل BLF (دکمه‌هایی که نشان دهنده وضعیت مشغول بودن یا آزاد بودن داخلی است )، عملکرد SD (دکمه شماره‌گیری سریع)، MPK‌های اضافی (دکمه‌های چند منظوره)، قابلیت استفاده از هدست و سایر موارد دیگر باشد. 

تلفن های ویپ با انواع مدل ها با ویژگی های پیشرفته متفاوت بسته به نیاز یک تجارت و کاربرانش ساخته می شوند.

یکپارچه‌سازی تلفن VoIP با سایر سیستم ها

آیا تلفن‌ VoIP مدنظر شما باید توانایی هماهنگی و ادغام با سایر سیستم‌های ارتباطی مانند آیفون درب، اینترکام، دوربین‌های امنیتی و موارد دیگر را داشته باشد؟ 

نحوه کار دستگاه های ارتباطی با هم می تواند محرک اصلی موفقیت برای برخی راه حل ها باشد. راه حل ارتباطی یکپارچه راهی برای ایجاد زیرساخت فناوری است که کسب و کار شما را کارآمدتر، سازنده تر و مشارکتی تر می کند. خرید تجهیزات خود از یک سازنده می تواند تضمین کند که یک سیستم ارتباطی به طور یکپارچه همه با هم کار می کنند. علاوه بر این، انتخاب برندی که توانایی مدیریت دستگاه‌ها را از طریق رابط کاربری گرافیکی، یک سانترال IP مرکزی یا حتی از یک پلتفرم تأمین و مدیریت ابری فراهم می‌کند، یک سیستم انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر ایجاد می‌کند. این به یک نصاب یا تیم فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های یک کسب‌وکار را در حین انجام ارتقاء سیستم‌افزار و نظارت بر دستگاه از یک پلت‌فرم یا مکان متحد کند.

قابلیت اتصال اترنت یا Wi-Fi

همانطور که فناوری مورد استفاده ما در محل کار در حال تکامل است، توانایی تلفن IP برای انطباق با ساختارهای مختلف شبکه نیز افزایش یافته است. BYOD (دستگاه خود را بیاورید) و دفاتر باز منجر به پذیرش گسترده تر Wi-Fi به عنوان وسیله ای برای اتصال به اینترنت شده است و تلفن های IP با استقرار Wi-Fi سازگار شده اند. تلفن‌های IP سنتی متصل به اترنت یک انتخاب عالی برای دفاتر سنتی‌تر هستند و اکثر تلفن‌های IP از اتصالات PoE پشتیبانی می‌کنند که امکان تامین برق از طریق پورت اترنت را به تلفن IP می‌دهند. با این حال، برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مدرن‌تر که ترجیح می‌دهند از تمام کابل‌های اترنت اضافی به نفع راه‌حل Wi-Fi صرف نظر کنند، تلفن‌های رومیزی Wi-Fi ممکن است انتخاب بهتری باشند.

تلفن VoIP بی‌سیم

شبکه‌های صوتی Wi-Fi به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا دفاتر بی‌سیمی بسازند که تحرک بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌کنند و در عین حال نصب، مدیریت و نگهداری مداوم را ساده‌تر می‌کنند. جدا از تلفن میز IP استاندارد شما، گزینه هایی برای تلفن های IP Voice over Wi-Fi وجود دارد که با نیازهای کارگران در حال حرکت مطابقت دارد. مانند کارگران خرده فروشی و رستوران، کارکنان سرایداری و تدارکات، معلمان دانشکده و غیره. اکثر کسب و کارها نیاز دارند و در حال حاضر شبکه های Wi-Fi قدرتمندی را در اختیار دارند، و این شبکه ها به گونه ای طراحی شده اند که هر گوشه از یک مرکز را پوشش دهند. صدای Wi-Fi به جای ساخت و نگهداری یک پیچ و خم بی پایان از کابل های اترنت، می تواند از طریق تلفن های IP بی سیم Wi-Fi به شبکه های صوتی و تصویری به صورت بی سیم دسترسی پیدا کند. این دستگاه‌ها به کاربرانی که در حال حرکت هستند اجازه می‌دهند تا در طول کارهای روزمره خود به دستگاه‌های خود متصل بمانند.

هنگام انتخاب تلفن VoIP مناسب برای کسب و کار خود، هنگام شروع تحقیقات خود، عوامل ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید. این سوالات مهم به شما کمک می کند تا راه حل کاملی برای تلفن IP برای کسب و کار یا مشتریان خود بسازید. تلفن‌های IP Grandstream دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های پیشرفته هستند که متناسب با نیازهای هر نوع کارگری باشد.

تلفن های IP Grade Carrier’s Grandstream را که برای استقرار انبوه طراحی شده اند، بررسی کنید. این سری از نسل بعدی تلفن های IP دارای طراحی جدید شیک، تجربه کاربری مجدد، سیستم عامل یکپارچه و گزینه های ویژگی قدرتمند است. برای تامین ابر و مدیریت متمرکز، این سری توسط سیستم مدیریت دستگاه Grandstream (GDMS) پشتیبانی می‌شود که یک رابط متمرکز برای پیکربندی، ارائه، مدیریت و نظارت بر استقرار نقاط پایانی Grandstream ارائه می‌کند. سری GRP که برای شرکت‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات و سایر بازارهای با حجم بالا طراحی شده است، یک پلت‌فرم صوتی قدرتمند، کاربردی و آسان با قابلیت‌های نسل بعدی ارائه می‌دهد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

question