چرا ویپ ؟
راه اندازی ویپ دارای مزایای متعدد و برخی محدودیت هاست. این مزیتها و محدودیتها باعث شده در بعضی از سازمانها وجودش الزامی باشد و در بعضی از حرفهها و محلها، استفاده نادرست از آن غیر منطقی و ناعاقلانه بنظر بیاد.
در حال حاضر سیستمهای تلفنی ویپ، امکانات بسیاری را که مرکز تلفنهای قدیمی آنالوگ یا حتی دیجیتال مثل سانترال پاناسونیک ، زیمنس و …. آن را بصورت مستقل ارائه نمیدادند، به راحتی و در قالب یک سیستم نرمافزاری یا سخت افزاری به صورت یکپارچه ارائه میدهند.
۱- نبود ویپ یعنی دردسر!
دربرخی از سازمانهای دولتی سالهاست که استفاده از ویپ الزامی شده است.
دیگر بودن آن برای یک سازمان مزیت به حساب نمیآید بلکه نبود آن باعث میشود تا دریافت کنندگان خدمات از این سازمان شکایت کرده و ناراضی باشند. اما چرا؟
چون با نبود ویپ آن سازمان مجبور است که به مشتریان یکی یکی پاسخ دهد و از امکان استفاده از برخی قابلیتها همانند صف تماس محروم میماند و از طرفی اگر بخواهد چند خط فیزیکی مخابرات تهیه کنند، حفظ و نگهداری و توسعه همهی آنها برای سازمان بسیار سخت است.
علاوه بر صف تماس، تعدد زیاد تماسهای ورودی و واحدها و کارکنان بالا در یک مجموعه استفاده از قابلیت انتقال تماس ، مدیریت هوشند تماسها را نیاز دارند.
۲- ویپ پرستیژ دارد
در بعضی از جاها استفاده از ویپ باعث افزایش پرستیژ و شخصیت شرکت میشود. برای مثال شرکت شما سه کارمند بیشتر ندارد. تماسهای ورودی شما نیز اندک است اما استفاده از ویپ و قابلیت IVR آن باعث میشود که هرکس با شرکت شما تماس میگیرد فکر کند که دارد از یک شرکت ریشهدار و حرفهای خدمات دریافت میکند. این تفکر خواه یا ناخواه باعث افزایش وفاداری مشتری به شرکت شما میشود
۳- انتقال خطوط بدون محدویت
یکی دیگر از مواردی که افراد را به سوی استفاده از ویپ میکشاند، زمانی است که آنها دارای چندین شرکت یا کارخانه در چندین نقطهی جغرافیایی از کشورمان یا کشورهای دیگر هستند. آنها قطعا برای یکپارچه سازی شرکتها و افزایش راندمان کارهای خود به این فکر خواهند کرد که سیستم تلفنی خودرا یکپارچه سازند. با سیستم ویپ میتوان این کار را انجام داد. حال در بعضی مواقع با استفاده از ساخت Trunk و یا در بعضی مواقع دیگر بدون ساخت Trunk میتوان این کار را انجام داد. در این مورد استفاده از خطوط سنتی و آنالوگ همچین قابلیتی را به ما نخواهند داد.
۴- شماره من همیشه ثابت است.
بعضی افراد دوست دارند که شرکتشان در ایران دارای شماره ای با پیش شمارهی آلمان باشد یا اینکه مثلا شرکتشان که در یزد است دارای خطی باشد که پیش شمارهی آن برای تهران(۰۲۱) باشد. در این موارد voip کلید و راهحل مشکل ماست. با خرید یک خط سیپ یا انتقال خطوط به پیش شمارهی مورد نظر(البته دارای قوانینی دیگر نیز هست که راحت میتوان آنرا دور زد) و دریافت آن توسط گیتوی خود در محل مورد نظر میتوان بسیار ساده به این هدف رسید.
۵- سهولت جابجایی
در بعضی مواقع شرکتها یا کسب و کارهایی را مشاهده میکنیم که بیشتر تلفنیاند.
اما آنها دارای دفتری ثابت نبوده و هرسال مجبورند به خاطر مشکل اجاره از جایی به جای دیگر نقل مکان کنند. داشتن یک خط تلفن که بتوان آن را همراه خود جابهجا کرد و به هر نقطهی موردنظر انتقال داد، یک ایدهی بسیار خوب برای حفظ مشتری است و این درحالیاست که لازم نیست شخص ارائه دهندهی خدمات، شمارهی موبایل خودرا به دیگران بدهد و به راحتی میتواند از تعطیلات با خانواده یا دوستان خود لذت ببرد. جابهجایی خطوط تلفن یکی از مزیتهای فوق العاده و معروف ویپ است.
۶- سایر امکانات ویپ
ویپ علاوه بر ارائهی راهحل برای مشکلات و دغدغههای شما امکانات بی نظیر جانبی دیگری را در اختیار شما قرار میدهد. این امکانات و قابلیتها را در مقالهی ” راه اندازی ویپ چه مزایایی دارد؟ ” توضیح دادهایم و میتوانید به آن مراجعه کنید و اگر در خصوص روشهای راهاندازی ویپ سوالی دارید ، میتوانید از خدمات مشاورهی رایگان شرکت ما با تماس با شماره ۹۱۰۹۰۰۵۳ استفاده کنید.